О. В. Теренованың сұхбаты: "Балаларға деген махаббат мені таңдаудың дұрыстығына сендірді" » КГУ "Гимназия №79" Управления образования города Алматы
Алматы қаласы Білім басқармасының
"№79 гимназия"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі:
+7(727) 375-99-47
Есепші бөлімі:
+7(727) 375-99-48 (120)
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » » О. В. Теренованың сұхбаты: "Балаларға деген махаббат мені таңдаудың дұрыстығына сендірді"
06
қазан
2021

О. В. Теренованың сұхбаты: "Балаларға деген махаббат мені таңдаудың дұрыстығына сендірді"


Балаларда адамгершілік пен жауапкершілікті тәрбиелеу. Олар педагог бөледі, әрқайсысының өз оқушыларына басқа білім. Қазақстан Республикасының үздік мұғалімдерінің бірі атағына ие болған Білім көшбасшысы, 40 жылдан астам педагогикалық өтілі бар мұғалім Ольга Теренова "ҚазАқпарат" ХАА тілшісіне берген сұхбатында өзінің үйі мен сүйікті кәсібін тапқан Қазақстанға көшуі туралы айтып берді.


Ольга Викторовна, өзіңіз туралы айтып беріңізші. Сіздің жұмысыңыз қалай басталды?
Еліміз үшін осы мерейтойлық жылы мен Қазақстанда болғанымның 48 жылдығын атап өттім. Сонау 1973 жылы Педагогикалық училищені бітіргеннен кейін Алматыға Ресейдің Лебедянь қаласынан келіпті. Бізді мыңдаған шақырым қашықтықта ұзақ жолға жібере отырып, біздің физика пәнінің мұғалімі: "Сіз достық, қонақжай халықтың жеріне барасыз. Онда Сізге ұнайды". Ол қалай дұрыс болды!
Жаздың ерте таңы. Пойыз "Алматы-2" станциясына келді. Менің алдымда керемет көрініс ашылды: Іле Алатауының қарлы тауларының нағыз шыңдары. Ұзақ уақыт бойы мен олардан көз алмадым, таң қалғандай тұрдым. Оңтүстік Сахалинскіде дүниеге келген, Куриль аралдарында, Тынық мұхитында, Байкал көлінде болған. Ал таулар-бабына елемеуі шапками-күйді қалыптастыруда ешқашан тура келді көруге. Алғашқы жарқын әсер әлі күнге дейін ұмытылмайды.
Ресейде менің бүкіл үлкен отбасым қалды: ата-анам, бауырларым. Мен сағындым, өйткені мен небәрі 17 жаста едім, бірақ оралу керек деген ой болған жоқ. Осылайша менің еңбек жолым басталды.
Жоғары білімді Абай атындағы ҚазПИ-де алдым. Қарасай ауданының шағын ауыл мектебінде, Астананың жанында орта мектеп мұғалімі болып, тәжірибе жинақтадым. Қазір №79 гимназия КММ-де орыс тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі болып жұмыс істеймін.
Кейінірек "Білім көшбасшысы" халықаралық марапатына ие болды, Михаил Шолохов атындағы медальмен марапатталды. Мен туралы "Мұғалім - бұл кәсіп" анықтамалығынан оқуға болады, онда Қазақстан Республикасының үздік мұғалімдері туралы айтылады.
\

Неліктен мұғалім мамандығын таңдадыңыз?
Бес жасар қыз Ұлы Отан соғысының қатысушысы Тихонды үйретіп, "мектеп ойнауды" жақсы көретін балалық шақтары есімде. Ал өзі мектепке алты жасында оқуға барды. Мүмкін сол кезде мұғалім мамандығын таңдауға деген ұмтылыс пайда болған шығар. Қызықты адамдармен кездесу, балаларға деген сүйіспеншілік таңдау дұрыс жасалғанына тағы бір рет көз жеткізді - Мен мұғалім боламын! Енді Мен "барлығына және барлығына білім беру"принципін жүзеге асырамын.

Сіздің ойыңызша, мұғалім қандай ерекше қасиеттерге ие болуы керек?
Біздің XXI ғасырымыз-Ақпараттық технологиялар мен цифрландырудың гүлдену кезеңі. Бүгін бізге мұғалім керек пе, жоқ па, біз жиі ойланамыз. Мүмкін оны машинамен ауыстыру керек шығар? Бір жауап: жоқ. Мұғалім мамандығы әрқашан қажет деп танылуы керек, ал мұғалімнің құзыреттілігі күмән тудырмауы керек.
Мен үшін мұғалім, ең алдымен, таза жаны мен мейірімді жүрегі бар адам. Мұғалім мамандығы жаппай бола алмайды, өйткені мектепке, ғибадатхана сияқты, бәрі бірдей кіре бермейді. Оқушылар әрқашан мұғалімде ізгі ниетті, принципті, жауапкершілікті, әділеттілікті бағалайды. Бірақ олар одан да адамгершілікті бағалайды. Ал "адамгершіліктің алтын ережесі": адамдарға олардың сізге қалай қарайтынын қалайтындай етіп қарау - адам жер бетінде тірі болғанша бағаланады.
Бүгін менің алдымда, әдебиет пәнінің мұғалімі, енді сұрақтар жоқ: нені оқыту керек? қалай оқыту? бұл не үшін қажет? Мен өз жолыммен жылдамдықпен жүремін. Әрқашан алға жылжу маңызды. Біздің ортақ мақсатымызға жету маңызды. Бұл мақсат - адам. Оның дамуы. Оны жетілдіру. Оның бақыты. Адамды, оның өмірін білу және әдебиетті олардың бірлігінде зерттеу - бүгінгі Менің сабағым үшін маңызды нәрсе. Егер болмыстың Мәңгілік сұрақтары - жақсылық пен жамандық, өмір мен өлім, қуаныш пен қайғы, бақыт пен жек көру - әдебиет сабағында жауап таба алмаса, егер бұл сабақтар кеңесші, тәлімгер болмаса, онда олар не үшін қажет.
О. В. Теренованың сұхбаты: "Балаларға деген махаббат мені таңдаудың дұрыстығына сендірді"


Менің оқушыларым ұлы әдебиетті түсіну-Бұл сұлулық еліне, жалпыадамзаттық құндылықтар әлеміне өзіндік саяхат екенін біледі. Сондықтан классика бүгінгі таңда өзекті болып көрінеді, оқырманның жанның жауап қимылдарын тудырады: "Неліктен біз бүгін Чеховтың шынайы мәңгілік, өмірлік әңгімелерін қызығушылықпен оқимыз? Мен олардан сөздің қарапайымдылығын, табиғилығын таба аламын, олар маған жақын"
Мен студенттерге А.Сент-Экзюперидің: "Адам болу - жауапкершілікті сезіну" деген сөздерін жиі еске саламын. Сондықтан біз балалармен бірге болуға тырысамыз.

Оқушылардың сенімін қалай алуға болады? Оқушылар туралы айтып беріңізші. Сіз олармен қалай қарым-қатынас жасайсыз?
Менің алғашқы студенттерім бүкіл әлемге тарады. Енді біз "Одноклассники"чатында сөйлесеміз. Кейбіреулері Германияда, басқалары Ресейде, ал басқалары үйде қалды. Барлығы сүйікті ісімен айналысады, отбасы бар, бірақ ең бастысы - олар достықты сақтау, жауапты және әділ адам болу дегеннің не екенін біледі. Олар Дүниежүзілік пандемия кезінде бір-бірімізді қалай қолдау керектігін біледі (ол бізге Қазақстанның туған жерінде бірге кездесуге кедергі келтірді, тіпті Билеттер сатып алынды және уақыт тағайындалды!), Германиядағы су тасқыны кезінде немесе сүйікті жануарынан айрылу кезінде. Біз бірге туған күндерге, балалардың үйлену тойларына, әртүрлі елдерде демалуға қуаныштымыз ... өткен және қазіргі өмірімен және адам ертеңгі күн кешегіден де жақсы болуы үшін өмір сүреді.
Біз көңілді мектеп күндерін еске аламыз. Бірде алтыншы сыныпта ол оқушыларға А.С. Пушкиннің "Белкиннің ертегілерін" оқу тапсырмасын берді. Кітапты кітапханаға алуға кеңес берді. Келесі күні студент келіп: "автор Белкиннің мұндай кітабы кітапханада жоқ" дейді. Бәрі күлкілі болды. Мұғалім сәл қайғылы.
Жалпы, мен студенттерімді көргенді жақсы көремін. Олар қалай қуанады, таң қалады, қайғырады. Мен жігіттерден көздерін түсірмеуін сұраймын, тек алға қараңыз. Барлығы бір-бірінің жарқыраған және рухтандырылған көрінісін көрсін!


Мен бәріне мақтанышпен айтамын, менің төрт оқушым да мұғалім болды. Солардың бірі-Орыс тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі. Біздің басты құрамдас бөлігі - мамандыққа берілгендік пен адалдық.
Бірақ мен үшін ең құнды нәрсе - бұл менің оқушыларымның г.Бельгердің 85 жылдығына арналған "Жанды классика" I Халықаралық мәнерлеп оқу байқауындағы (нәтижесі - Мәскеуге Қазақстанды таныстыру сапары), "Жанымның үш жолы" қалалық байқауындағы жеңістері. Менің оқушыларым-Республикалық пәндік олимпиадалардың, ғылыми жобалардың, халықаралық конкурстардың дипломанттары. Біз өз жетістіктерімізді мақтан тұтамыз.

Әріптестеріңізге қандай тілектер айтқыңыз келеді?
Бүгін аялдамада бейтаныс әйел кішкентай баласымен мені мерекемен құттықтады. Мен таң қалып: "Сонымен ұқсас жаңақорған?"Ол:"сіздің қолыңызда гүл шоғы бар", - деп жауап берді. Бізді осылай тануға болады…
Біздің кәсіби мерекеміз қарсаңында барлықтарыңызға жаңа шығармашылық идеялар, қуанышты жеңістер мен Шабыт, көптеген жарқын және бақытты күндер тілеймін. Сіздерді, қымбатты мұғалімдер, білімге құштар оқушылар қоршап алсын.

Сұхбатқа сілтеме: КАЗИНФОРМ: Балаларға деген сүйіспеншілік мені таңдаудың дұрыстығына сендірді-40 жылдан астам тәжірибесі бар мұғалім